Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Att respektera ett nej.

Av Markus Söderman - 13 april 2010 08:53

Från många ledande politiker i Sverige får man höra att de önskar en ny omröstning ett medlemskap i EMU. Jag funderar om Ja-sidan har svårt att svälja att de gick som det gick. Hela tiden görs undersökningar för att kolla vad det svenska folket tycker, för att hitta rätt tillfälle att starta en omröstning. Varför gör det inte liknande underökningar för att se om filket vill gå ur EU? Ett klart tecken på att vi säljer våran själ den gången vi eventuellt skulle säga ja är det i alla fall. Problemet är att många i Sverige är EU-skeptiker, men det finns inga alternativ för den EU-skeptiker som röstar i det högra fältet än att rösta på ett EU-positivt parti. Vägen för en sådan är nog lång innnan hen lägger sin röst på Vänsterpartiet eller Sverigedemokraterna.


Jag själv kan leva med att Sverige är med i EU så länge det inte blir en federation. Dock så är EU mångt och mycket en federation redan. Bollen är i rullning och inget verkar visa att EU kommer att sluta sitt arbete i att göra EU till en federationistisk stat. Problemet är att många inte märker av det.


En Finländare sa en gång till mig:"Finländarna skulle ALDRIG ge upp sin självständighet". Nå tyvärr så har Finland redan gett upp den. Lissabonfördrag var den sista spiken i Finlands och alla andra länders EU-EMU-länders självständighetskista. Euron fick inte finländarna ens rösta om. Det bestämdes det om enbart på parlamentariskt vis.


Tyvärr så ser jag mig själv nödgad att röst SD i kommande val ÄVEN om där finns många ruttna ägg. Men vad har jag för alternativ? Nu har i alla fall de borgerliga partierna fattat att integrationspolitiken är ett totalt misslyckat företag. Men de kan jag inte rösta på, på grund av deras EU-hets. Vänsterpartiets planekonomiska hets är väll inte heller jag brinner för. Miljöpartiet? Nej landsbyggden behöver sin bensin för att överleva. *EDIT* Jag vill starkt påpeka att min röst på SD ärmycket av protest mot den politiska miljön som råder i Sverige. Och jag kommer nog knappast rösta på SD igen efter att de har kommit med i riksdagen*EDIT/SLUT*

 
 
Envisa

Envisa

13 april 2010 15:04

Landsbygden behöver sin bensin! Men mackarna på landsbygden finns väl inte kvar, de har ju försvunnit under den borgerliga regeringens tid. Det kostade för mycket att ha mackar på små orter. Du menar alltså att det finns undantag? :)
Miljöpartiet tycker nog att mackar på bygden är bättre än att åka långa sträckor för att tanka då släpper man ju ut mer avgaser..
Rekommenderar varmt Miljöpartiet opolitisk som jag är, endast kritisk :)

http://envisa.bloggplatsen.se

 
Markus Söderman

Markus Söderman

13 april 2010 21:17

Mackarna hade jag nog inte i tanke. Jag tänkte på att MP förespråkar rejält höjda bensinpriser

http://www.nordiskvision.org

 
Casper U

Casper U

14 april 2010 03:57

Respekt för en som vågar stå fram och säga han övervägar rösta SD! Inte så mycket för röstandet, men för ärligheten. Själv vet jag inte var jag skulle rösta om jag bodde i Sverige. Det finns förmodligen nästan inga EU-kritiker kvar i Centern, och Mp är för feminist-multikulturalistiska, så jag skulle nog vara driven åt SD också. Men polariseringen kommer att bli stor, och debattarna jobbiga, när SD åker in i Riksdagen.

http://borgerligbums.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Markus Söderman - 24 augusti 2010 20:54

När man läser och tar del av debatter mellan ateister/agnostiker etc. och det religiösa samfunden(jag pratar nu om de kristendom, judendom och islam) så stöter man ofta på ämnen som handlar om universums uppkomst. Många ateister hävdar teorin om den ...

Av Markus Söderman - 28 juni 2010 21:23

Sveriges olika minoriteter har sedan år 2000 fått en starkare och starkare position, men än finns det stora steg som måste tas för att minoriteterna ska kunna överleva. I Sverige finns en lag som säger att all undervisning i grundskolan måste ske til...

Av Markus Söderman - 27 maj 2010 09:33

När August Strindberg fick sitt verk ”Röda rummet” publicerad så brukar man säga att nusvenskan tog vid. Språket i Strindbergs verk var för sin tid mycket modernt och fylligt och skillde sig klart från det äldre nysvenskan. Jag frågar m...

Av Markus Söderman - 21 maj 2010 21:20

Detta är inget vanligt inlägg. Detta är svar till de troll, motståndare, debatörer, sympasitörer och slikt, som debaterar denna artikel http://www.hbl.fi/text/inrikes/2010/5/19.../5/19/w47170.php Många frågar sig varför en majoritet ska tvingas ...

Av Markus Söderman - 4 maj 2010 12:48

I dagens debatt är Islam och dess följare ett hett ämne. Många ser islam och muslimer som ett hot mot den västerländska samhället och försöker inskränka deras rättigheter genom populistiska beslut och utspel. Islam behöver inte vara något problem o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards