Direktlänk till inlägg 12 april 2010
Kapitalet(marknaden) kan inte erbjuda något annat än monotoni. Helst ser marknaden att vi ger upp våra språk, våra säregna kulturer och därmed också våra själar och bakgrunder, bara för att vi ska konsumera mera, och för att företagen ska kunna producera billigast möjliga produkt till största möjliga kundgrupp. Inhumanismen i detta företag är det groteskaste jag någonsin skådat och respektlösheten för individen är otrolig! Få är dom globala företagen som faktiskt respekterar ländernas kultur och språk. Se Coca-cola till exempel. Först marknadsförde dom i Finland på de båda national språken. Sedan togs svenskan bort och nu är reklamföringen nästan uteslutande på engelska!
När man läser och tar del av debatter mellan ateister/agnostiker etc. och det religiösa samfunden(jag pratar nu om de kristendom, judendom och islam) så stöter man ofta på ämnen som handlar om universums uppkomst. Många ateister hävdar teorin om den ...
Sveriges olika minoriteter har sedan år 2000 fått en starkare och starkare position, men än finns det stora steg som måste tas för att minoriteterna ska kunna överleva. I Sverige finns en lag som säger att all undervisning i grundskolan måste ske til...
När August Strindberg fick sitt verk ”Röda rummet” publicerad så brukar man säga att nusvenskan tog vid. Språket i Strindbergs verk var för sin tid mycket modernt och fylligt och skillde sig klart från det äldre nysvenskan. Jag frågar m...
Detta är inget vanligt inlägg. Detta är svar till de troll, motståndare, debatörer, sympasitörer och slikt, som debaterar denna artikel http://www.hbl.fi/text/inrikes/2010/5/19.../5/19/w47170.php Många frågar sig varför en majoritet ska tvingas ...
I dagens debatt är Islam och dess följare ett hett ämne. Många ser islam och muslimer som ett hot mot den västerländska samhället och försöker inskränka deras rättigheter genom populistiska beslut och utspel. Islam behöver inte vara något problem o...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 | 13 | 14 |
15 |
16 |
17 | 18 |
|||
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 | 28 | 29 |
30 |
|||||
|